در حال بارگذاری ...
ضیافت قصه و موسیقی

کنسرت نمایش «چند مهمان از پاریس» در قزوین اجرا شد

کنسرت نمایش «چند مهمان از پاریس» برشی از زندگی مرحوم دکتر غلامحسین ساعدی به کارگردانی محمد مهدی علی نژاد در قزوین به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قزوین ،«چند مهمان از پاریس» با  بازی حسین علیجانی در نقش غلامحسین ساعدی و روایت‌گر قصه و سعید طباخ حسینی در نقش روح ساعدی بیان‌گر برهه ‌ای از زندگی مرحوم ساعدی است که به شرایط سخت زیست او و همچنین مهاجرت ناخواسته او به علت شرایط سیاسی حاکم به فرانسه می‌پردازد.این نمایش را می‌توان جز معدود تئاتر های مستند در قزوین معرفی کرد.
تئاتر مستند ، زیر شاخه ای از تئاتر سیاسی و درام تاریخی است که با تکیه بر اطلاعات مستدل در مورد یک واقعه به بازنمایی صحنه ای آن رویداد می پردازد و در دورانی خلق میشود که نیاز به شکستن تابو های اجتماعی بیش از پیش حس می شود . از آنجا که آنچه در این فرم از اجرا بازسازی می شود ، بر اساس اسناد واقعی شکل می گیرد ، هدف آن کمک به تقویت قدرت استدلال و تکیه بر منطق فکری مخاطب است. به عبارت دیگر تئاتر مستند ، نوعی تئاتر گزارشی و آگاهی دهنده است.
در بخش موسیقی نیز این نمایش با حضور نوازندگان ساز هایی همچون کنتر‌باس ، گیتار الکتریک ، پیانو و درام به اجرای قطعات نوستالژیک موسیقی ایران می‌پردازد ، قطعاتی همچون  با صدای بی صدا اثر فرهاد مهراد، قوزک پا  فریدون فروغی و .....
فرامرز نصیری ، پیمان حاجی کریمیان، پژمان محمد بیگی ، سپهر سعادتی و مهدی محمودی خواننده گروه ، میزبان مخاطبان هستند.
کنسرت نمایش «چند مهمان از پاریس» به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی علی‌نژاد به سرپرستی موسیقیِ فرامرز نصیری و تهیه کنندگی احمد شکری از ۶ تا ۱۶  تیرماه ساعت ۱۹:۳۰  در تماشاخانه علامه رفیعی قزوین به روی صحنه می‌‌رود.
رزرو بلیط : www.honarticket.com




نظرات کاربران