در حال بارگذاری ...
در آستانه برگزاری بخش بین‌الملل رویداد تئاتر صاحبدلان منتشر شد

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به رویداد تئاتر صاحبدلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی رویداد تئاتر صاحبدلان پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل هنرهای نمایشی، در آستانه آغاز بخش بین‌الملل رویداد تئاتر صاحبدلان محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، متنی را برای این رویداد منتشر کرد.

در متن پیام محمدحسین فائزی آمده است:

«بسم‌الله

 تئاتر تمرین چگونه زیستن است؛ تجربه زیستنی متفاوت، از آنچه تاکنون بوده‌ایم؛ و این تجربه می‌تواند کشفی اسرارآمیز از زندگی‌ای نو را برای ما به ارمغان آورد. ارزش این کشف جایی برملا می‌شود که انسان را در مسیر تعالی و رشد الی‌الله قرار دهد و تمرین کند تا نقش‌های خداگونه و لذت‌بخش را در عمق وجودش نهادینه سازد.

آنجایی که معصومین به ما امر کرده‌اند «اگر صبور نیستی، خود را شبیه افراد بردبار کن»؛ این همان نمایش و نمایاندن است، همان تئاتر است در ژانر «تمرین خوب شدن». تئاتر لزوماً فرورفتن در یک نقش به‌صورت موقت نیست، بلکه می‌تواند تمرین خوب زیستن و نیز اسباب حکمرانی مادام‌العمر خدا در زندگی بشر باشد.

خدای بزرگ را شاکریم که «صاحبدلان» بهانه انس با هنر دین‌پایه در قزوین عزیز شده است و امید که این درخت خوش‌برورو، بماند و ثمر بدهد. استان قزوین باافتخار، میزبان رویداد فاخر بین‌المللی صاحبدلان شده و اگر همت‌های بلند همراه شود، می‌تواند میزبان دائمی آن بماند. به سهم خودم از پرورندگان این شجره طیبه؛ که پابه‌پای رشد آن، جوانی و توان خود را صرف کرده‌اند، قدردانم.

محمدحسین فائزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین»




نظرات کاربران