در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ 3 در مازندران مطرح کرد

سعید چگینی: تئاتری‌ها هم مثل سایر مشاغل، نمی‌توانند فعالیت خود را تعطیل کنند

سعید چگینی کارگردان نمایش «پاییز نگفته بود» می‌گوید شاید امسال برای کسانی که مشغول کار تئاتر هستند، یکی از سخت‌ترین سال‌های فعالیت به حساب بیاید. کسانی که درحال حاضر مشغول فعالیت هستند، از جمله بنده و باقی اعضای گروهم، مدت‌هاست از سمت عده‌ای از دوستان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ایم. اما در پاسخ به دوستان عزیزم باید بگویم که تئاتر هم مثل دیگر مشاغل و هنرمندان تئاتر هم مثل سایر شاغلین در حوزه‌های مختلف، نمی‌توانند فعالیت خود را تعطیل کنند.

به گزارش ایران تئاتر، سعید چگینی کارگردان نمایش «پاییز نگفته بود» از استان قزوین است که در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ 3 در مازندران حضور دارد. این نمایش روز دوشنبه 19 دی در سالن سلمان هراتی مازندران روی صحنه رفته است. به همین بهانه با چگینی کارگردان نمایش «پاییز نگفته بود» به گفت‌وگو پرداختیم.

سعید چگینی درباره داستان نمایش «پاییز نگفته بود» توضیح می‌دهد: «این نمایش درباره زندگی سربازی است که شهید شده اما سال‌هاست که در آن منطقه نگهبانی میدهد و به خانه برنگشته است و خانواده‌ او و نیز همسر این سرباز سال‌هاست که منتظر برگشت او هستند، نا‌امید می‌شوند و میخواهند که زن، با برادر همان سرباز ازدواج کند و...»

این کارگردان از ویژگی این نمایش‌نامه می‌گوید: «موضوع متن، حس شاعرانگی و مهمترین نکته و در واقع دغدغه‌ مشترک من و نویسنده، یعنی چشم‌انتظاری زنان از شهدا و همسرانشان ویژگی‌هایی بود که باعث انتخاب و اجرای «پاییزنگفته بود» بوده است.»

چگینی درباره تئاتر استان قزوین توضیح می‌دهد: «تئاتر قزوین و گروه‌های فعال این شهر، همواره و در اکثر جشنواره‌ها از جمله جشنواره‌ تئاتر فجر، حضور داشته و حتی در مهم‌ترین رخداد تئاتری کشور یعنی جشنواره تئاتر فجر نیز درخشان ظاهر شده است، امیدوارم بنده و اعضای گروه، امسال و با نمایش «پاییز نگفته بود» اتفاقات خوبی را برای شهر قزوین رقم بزنیم.»

کارگردان نمایش «پاییز نگفته بود» درباره جشنواره تئاتر منطقه‌ای می‌گوید: «جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای فرصت است؛ فرصتی برای آشنایی و در نتیجه همکاری با دیگر گروه‌های تئاتری کشور و فرصتی برای دیدن آثار دیگر استان‌ها آن هم به شکل زنده، که این امر قطعا می‌تواند روی کیفیت آثاری که به جشنواره‌ تئاتر فجر راه پیدا میکنند، تاثیرات خوبی داشته باشد.»

سعید چگینی ادامه می‌دهد: «شاید امسال برای کسانی که مشغول کار تئاتر هستند، یکی از سخت‌ترین سال‌های فعالیت به حساب بیاید. کسانی که درحال حاضر مشغول فعالیت هستند، از جمله بنده و باقی اعضای گروهم، مدت‌هاست از سمت عده‌ای از دوستان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ایم. اما در پاسخ به دوستان عزیزم باید بگویم که تئاتر هم مثل دیگر مشاغل و هنرمندان تئاتر هم مثل سایر شاغلین در حوزه‌های مختلف، نمی‌توانند فعالیت خود را تعطیل کنند.»

علی رئیسی، نسیم پاییزی، لیلا کلیایی، سعیدچگینی، امیر بهرامیان بازیگران این نمایش هستند.

رضا گشتاسب (نویسنده)، رضا چگینی (آهنگساز)، وحید عبدالله‌بگلو (طراح صحنه‌ و لباس)، حسین محمدحسن‌پور، زهرا دیبامهر (طراح و اجرای گریم)، نیکان امیراحمدی (طراح واجرای نور)، نکیسا ناپلئونی (طراح پوستر و بروشور)، سمانه رشوندی (منشی صحنه)، امیر نوری، مهدی حمیدنژاد (مدیرصحنه) و مهدی خان‌جهانی (ساخت دکور) دیگر عوامل نمایش «پاییز نگفته بود» هستند.

‌بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق ۳ در استان مازندران، ۱۸ تا ۲۱ دی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر است.​




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی
برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حضور بخش نمایش در جشنواره ملی چندرسانه‌ای را جلوه‌ای از مردمی شدن این رویداد هنری معرفی کرد.

|

نظرات کاربران