در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین:

پالایش صندوق اعتباری هنر به نفع هنرمندان است

کیوان حبیبی درمورد فعالان تئاتر در صندوق اعتباری هنر انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین گفت: انجمن در تایید یا عدم تایید حضور فعالان عرصه تئاتر در صندوق هنرمندان نقشی را بازی نمی‌کند.

به گزارش تئاتر قزوین،کیوان حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین عنوان کرد که طبق بیانیه‌ی صندوق هنرمندان مبنی بر شناسایی تمامی اعضا سراسر کشور که در عرصه‌ی هنر،فعال یا غیر فعال هستند،بر همین اساس از همه‌ی آنها درخواست شده که نسبت به بارگزاری تولیدات جدید هنری خود در سایت صندوق هنر اقدام نمایند و از آنجایی که تعدادی از دوستان به واسطه‌ی عدم تولید آثار هنری در آستانه‌ی حذف از صندوق هستند شاید اینگونه به نظر برسد که انجمن در این قضیه دخیل است. در حالی که ما هیچ گونه دخل و تصرفی در این مورد نداشته و نداریم و مسئولیت آفرینش یا عدم آفرینش هنری به عهده‌ی خود هنرمند می‌باشد.
حبیبی عنوان کرد به درستی این پالایش به نفع همه دوستان هنرمند است،چرا که آن هنرمندی که هر ساله با دست خالی نسبت به زنده کردن هنر خویش اقدام می‌کند باید متمایز از کسانی باشد که سال‌هاست با این وادی خداحافظی کرده‌اند.
وی افزود:طبق آیین نامه‌ای که به انجمن ابلاغ شده است تنها آثار نمایشی که پروانه‌ی نمایش از طرف شورای نظارت اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آنها صادر شده است و لینک خبر اجرای این اثر در سایت ایران تئاتر درج شده و بین ۷ تا ۱۵ شب در یکی از تماشاخانه‌های آن شهر به روی صحنه رفته است از طرف صندوق حمایت می‌شوند،پس با احترام برای همه‌ی هنرمندان آثاری که در شهرداری،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،صدا وسیما و... به تولید رسیده است مشمول این قانون نشده و باید آن اداره‌ی مطبوع مطالبات هنرمندانی که با آنها همکاری داشته‌اند را پرداخت نماید.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین گفت:انجمن برای همه‌ی دوستانی که چه در گذشته و چه در حال حاضر برای هنر تئاتر زحمت کشیده و می‌کشند احترام ویژه‌ای قائل است و منکر توانمندی همه‌ی دوستان نیست،اما صندوق هنر یک واحد مستقل است که بر اساس دستورالعمل قانونی نسبت به تایید یا عدم تایید افراد اقدام می‌نماید.
تصریح کرد: از همه‌ی دوستانی که در حال تولید آثار نمایشی خود هستند خواهش می‌کنم که در اضافه کردن نام افرادی که درخواست غیر متعارف از آن‌ها برای درج در پوستر یا برنوشت دارند،به این درخواست پاسخ قاطع منفی داده و اجازه دهند تا صندوق در پرداخت مطالبات هنرمندان فعال دست باز‌تری داشته باشد چرا که این عمل قانونی به نفع همه است و آثار آن در آینده آشکار خواهد شد.
حبیبی در پایان ضمن تبریک سال جدید و آرزوی بهروزی برای همه‌ی هنرمندان فعال تئاتر اظهار امیدواری کرد و گفت:با حاکمیت قانون،همه‌ی افراد به یکسان از امکانات موجود بهره خواهند برد و راه مطالبه‌گری را همگی دوباره خواهیم آموخت.




مطالب مرتبط

با حضور جمعی از نمایندگان گروه های نمایشی استان؛

مجمع عمومی و سالیانه انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین برگزار شد
با حضور جمعی از نمایندگان گروه های نمایشی استان؛

مجمع عمومی و سالیانه انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در قزوین، مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین عصر شنبه 8 اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان 13 گروه ثبت شده با هدف ارائه گزارش عملکرد سالیانه این انجمن برگزار شد. کیوان ...

|

نظرات کاربران