در حال بارگذاری ...
مدیرکل اداره کل ارشاد استان قزوین:

ضرورت ارتقای زیرساخت های سینما و تئاتر
پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تئاتر شهر قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بیش از ۸۰ درصد پروژه تئاتر شهر توسط شهرداری قزوین انجام شده‌است که در صورت تکمیل این طرح بزرگترین بلک باکس تئاتر کشور در استان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قزوین،محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به احداث سالن‌های تئاتر در قزوین اظهار کرد:به طور کلی زیرساخت‌های فرهنگی استان با مشکلات متعددی مواجه است و به نوعی ما در استان با فقر فضای فرهنگی مواجه هستیم.
مدیرکل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اذعان کرد:به جهت پیشبرد سرانه فرهنگی کارگروهی در استانداری به سرپرستی معاون عمرانی استاندار برای فضاها و مکان‌های فرهنگی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه سالن تئاتر استاد فرخ منش در آبان‌ماه میزبان اجرای جشنواره تئاتر خواهد بود گفت:در سال جدید ما موفق به افتتاح مجموعه فرهنگی تئاتر در سالن ارشاد با ظرفیت ۵۰ نفر به عنوان سالن تمرین و اجرا به نام استاد فرخ منش که یکی از اساتید مطرح استان است شدیم که هزینه این سالن با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان همراه شد.
اسماعیلی تصریح کرد:از سوی دیگر در شهرستان آبیک نیز یک سالن تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر برای تمرین و اجرای هنرمندان افتتاح شد و تجهیز و تکمیل سالن‌های تئاتر در شهرهای تاکستان،معلم کلایه،شال و خرمدشت و محمدیه نیز در دستور کار قرار دارد.
این مسئول بیان کرد:در خصوص تئاتر شهر قزوین نیز ۸۰ درصد پروژه توسط شهرداری انجام شده است که ما این امر را با شورای شهر جدید نیز در میان گذاشتیم تا شورای شهر و شهرداری نیز اهتمام ویژه‌ای در این امر داشته باشند که اگر این کار به طور کامل انجام شودبزرگترین بلک باکس تئاتر کشور در استان قزوین افتتاح می‌شود.
وی تاکید کرد:آسیب‌های ویروس کرونا بیشتر از هر هنر دیگری به هنرمندان تئاتر وارد شد چرا که هنر تئاتر نیازمند اجرای زنده هنرمندان است و شیوع این ویروس حتی بسیاری از گروه‌های تئاتر استان را نیز تعطیل کرد که ما در این امر تلاش کردیم تا با ارائه‌ی بسته‌های حمایتی در کرونا حامی هنرمندان باشیم.
اسماعیلی با اشاره به احداث سالن سینما در شهرستان‌ها عنوان کرد:ایجاد سالن سینما در دستور کار ما قرار ندارد و ما در این امر حامی بخش خصوصی هستیم و می‌توانیم با بسته‌های حمایتی از این مسئله حمایت کنیم.
قزوین این مسئول در پایان افزود: در حال حاضر تجهیزات دو سینما سیار در استان وجود دارد تا در اختیار شهرهای متقاضی برای اکران فیلم‌های سینمایی قرار بگیرد.
مدیرکل اداره کل ارشاد استان مسائل مهمی نظیر احداث باغ کتاب،تکیه تعزیه و طرح گذر فرهنگ با شورای شهر مطرح شده اما با توجه به تغییر اعضا،جلسات اولیه با شورای شهر جدید نیز انجام شده است و ما منتظر مستقر شدن شهردار هستیم تا بتوانیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.




مطالب مرتبط

نمایش منتخب جشنواره بیست و پنجم به صحنه رفت

نمایش «حکایت نادر خان و چند روایت نا معتبر از زری خانم» به صحنه رفت
نمایش منتخب جشنواره بیست و پنجم به صحنه رفت

نمایش «حکایت نادر خان و چند روایت نا معتبر از زری خانم» به صحنه رفت

نمایش «حکایت نادرخان و چند روایت نامعتبر از زری خانم»، به کارگردانی میثم ملازینل، از هفتم آذر در تماشاخانه علامه رفیعی قزوین به‌صحنه رفته است و اجرایش تا 27 همین ماه، ادامه خواهد یافت.

|

«دروغ» در قزوین به صحنه رفت

«دروغ» در قزوین به صحنه رفت

نمایش «دروغ»، تولید گروه تئاتر هامون، به کارگردانی حسن اورازانی در سالن علامه رفیعی قزوین به صحنه رفته است.

|

نظرات کاربران