در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

برگزیدگان جشنواره تئاتر قزوین تجلیل شدند

با حضور مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی قزوین از برگزیدگان و دست اندرکاران بیست و دومین جشنواره تئاتر استان قزوین تجلیل به عمل آمد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قزوین، شنبه 6 دی ماه 1399 در دفتر مدیرکل ارشاد قزوین طی نشستی محمد حسین اسماعیلی بیان داشت: مرحوم استاد ناصر ایزدفر از نظر اداری واقعاً یک نیروی دلسوز و پای کار و بدون حاشیه بود و از جایگاه هنری بالایی برخوردار بود و از همه مهمتر بعد انسانی و اخلاقی وی است که بسیار ویژه و والا مقام بود.

استاد ناصر ایزدفر تنها متعلق به تئاتر نبود بلکه همه هنرمندان در رشته های مختلف هنری وی را دوست داشتند و این نشانگر بزرگی و محبوبیت این مرد بود.

وی افزود: خلاء استاد ناصر ایزدفر بسیار سنگین و سخت است و تا مدتها مادر گیتی همچون وی به دنیا نخواهد آورد و جایش پر نخواهد شد. اسماعیلی ادامه داد: استاد ایزدفر به عشق، انگیزه، امید و زندگی نگاه جدی و ویژه‌ای داشت و ما نیز با وجود این شرایط و روزهای سخت باید این مسیر را ادامه دهیم.

اسماعیلی از همه دست اندر کاران این جشنواره که طی این روزهای سخت کمک به برگزاری جشنواره کردند از جمله گروه های شرکت کننده، هیئت انتخاب، هیئت داوران، هیئت مدیره انجمن نمایش و همکارانش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تشکر کرد و افزود: امیدوارم آینده، آینده خوب و درخشانی برای همه هنرمندان به ویژه هنرمندان شریف و والای تئاتر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: به طور کلی بحث آموزش اهمیت ویژه دارد و نباید آموزش را در هیچ حالتی رها کرد هر چند امسال به دلیل وجود بیماری کرونا نتوانستیم در این حوزه مانور دهیم ولیکن در آینده برگزاری دوره های آموزشی را در دستور کار خود خواهیم داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: باید در تمام حوزه ها نگاه جامعی داشت و شهرستان‌ها را نیز از یاد نبرد چراکه کارهای خوبی را نیز می توان در شهرستان ها رقم زد لذا باید بحث تئاتر را در شهرستان‌ها نیز پیگیری کرد و ما نیز هر کمکی در این خصوص لازم است انجام خواهیم داد.

اسماعیلی عنوان کرد: زیرساخت‌هایی که در حال ایجاد آن هستیم همچون تئاتر شهر و پلاتوهای نمایش کمک خواهند کرد که هنر تئاتر خود نیز بتواند در جهت درآمدزایی پیش برود.

وی در پایان با درود بر روح بلند ناصر ایزدفر و آرزوی سلامتی برای همه هنرمندان، خانواده های عزیز آنان و همه مردم کشور ابراز امیدواری کرد که این ها تلنگری باشد برای همه ما تا قدر یکدیگر را بیشتر دانسته و فرصت های در کنار هم بودن را قدر دانسته و از یکدیگر بیشتر استفاده کنیم.

کیوان حبیبی مسئول انجمن نمایش استان در ابتدای این نشست گفت: متفاوت‌ترین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان قزوین با یاد و خاطره نازنین مرد خطه فرهنگ و هنر این استان استاد ناصر ایزدفر برگزار شد.

وی گفت: به همت، یاری و تلاش همه دوستان به ویژه استاد ایزدفر عزیز و اصرار وی به برگزاری این جشنواره، این جشنواره بسیار پربار برگزار شد و هیات داوران متشکل از نادر میرزایی، حسن حسامی و علی هوشمند پس از داوری ۹ اثر نمایشی و در نهایت جمع بندی، ۲ اثر را بعنوان آثار برگزیده برای معرفی به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر اعلام کردند.

حبیبی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال آینده با اتفاقات بهتر و امکانات بیشتر شاهد برپایی جشنواره پربارتری خواهیم بود.

بیست و دومین جشنواره تئاتر قزوین 1 و 2 دی ماه در قزوین برگزار شد.




نظرات کاربران