در حال بارگذاری ...
اواخر آذرماه

بیست و دومین جشنواره تئاتر استان قزوین برگزار می‌شود

جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و دومین جشنواره تئاتر قزوین باهدف برنامه‌ریزی دقیق جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره در ایام کرونایی، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد تا موجبات زنده نگه‌داشتن جریان تئاتر در استان فراهم شود.

به گزارش تئاتر استان قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره  تئاتر استان قزوین که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن قدردانی از همت والای هنرمندان تئاتر برای روشن نگه‌داشتن چراغ تئاتر در شرایط بحران کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش، گفت: امسال بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی توسط هنرمندان برگزار می‌شود‌ تمام تلاش بنده و همه‌ی تیم اجرایی این است که جشنواره باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود.
   مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با تأکید بر اینکه جشنواره تئاتر استانی به‌عنوان اصلی‌ترین رویداد تئاتر استان همواره مورد تائید و حمایت این اداره کل بوده و در راستای انتظار به‌حق هنرمندان تئاتر استان خود را موظف به برگزاری این رویداد می‌دانیم، افزود: جشنواره امسال به‌واسطه شیوع بیماری کرونا و اهمیت سلامت هنرمندان و مخاطبان، با رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای استان و به صورت تلفیقی از اجرا و مجازی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: تمام تلاش اداره کل ارشاد قزوین و انجمن نمایش استان این است که پس از ماه‌ها تعطیلی سالن‌های نمایش،  با برگزاری این رویداد مهم هنری در شرایط سخت بیماری کرونا موجبات زنده نگه‌داشتن جریان تئاتر در استان فراهم شود.
اسماعیلی بابیان اینکه این جشنواره در اواخر آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برترین های جشنواره تئاتر استان قزوین به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.
 این جلسه  با حضور «محمد حسین اسماعیلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان قزوین، ناصر ایزدفر معاون هنری سینمایی، «علی محمدبیگی» کارشناس مسئول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «امیر ملاحسنی» مدیر روابط عمومی،  «کیوان حبیبی» رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، «مرتضی نجفی» از فعالان تئاتر استان و عضو انجمن نمایش و «مهدی احمدی» از اعضای هیئت مدیره انجمن نمایش  برگزار شد .
 همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و دومین جشنواره تئاتر استان قزوین در خصوص شیوهای برگزاری این جشنواره در ایام کرونایی، انتخاب دبیر، تعداد آثار، نحوه داوری در مرحله بازبینی و نهایی، چگونگی برگزاری جشنواره، مبلغ ورودیِ گروههای تئاتر به بحث و گفتگو پرداخته و تصمیمات لازم گرفته شد.




نظرات کاربران