در حال بارگذاری ...
در سالن کتابخانه امام خمینی (ره)

آیین نخستین سالروز سکوت همیشگی استاد ناصر ایزدفر برگزار شد

آیین نخستین سالروز سکوت همیشگی استاد ناصر ایزدفر، چهره ماندگار هنر قزوین باحضور جمعی از هنرمنداران و دوستداران این مرد صحنه مهربانی در سالن کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اولین سالروز چهره ماندگار هنر قزوین استاد ناصر ایزدفر دلنوشته ای را بدین شرح قرائت کرد:

پاییز سوزناکی است هیاهوی کلاغ‌ها غصه‌ای خاکستری سوغات آورده است چونان غمنامه‌ای در دفتر خاطرات دل‌شکسته‌ای در کنج تنهایی‌اش،روزگار در صحنه نمایشنامه تازه‌اش از بدرود مردی پرده برداشته است که کسی را تاب بازی کردن نقشش نیست.

نستوهی گرانمایه که هرگاه بود نقش‌ها در پهنه نمایش جانی دیگرگون داشت و روایت قصه‌ها چه بی اندازه خواستنی،چه باید گفت در پایان بندی این پاییز مکدر و چه باید کرد در این روزگاران مبهم و سرکش.

اندوهگینم به اندازه قدمت قزوین،به بزرگی و پهنای دشت‌های مینودری،به قامت افراشته کوه‌های سر به فلک کشیده الموت،به بلندای یلدایی که ناصر ایزدفر را در آسمان هفتمش تفالی به حضرت حافظ زد و یا نمیدانم به اندازه مردانگی و شرافتی که در او سراغ داشتم ؛ هنر این بوم و بر یک سال است در غربتگاهی بی انتها سرگردان و بی پشتوانه دور خود می‌گردد ؛ در کلام‌ها در لکنتی غریب در کام سر فرو برده‌ام.

در این یکسال سخت و طاقت فرسا با هنر و هنرمندان سرزمین مینودری به واقع طعم یتیمی را چشیدم که این را در گریه‌ها و هق‌هق‌های هنرمندان سر به گریبان زده از جوان و پیر،از بازیگر تئاتر و موسیقی‌دان و از خوشنویس و نقاش و فیلمساز و از اینکه هرجا محفلی هنرمندانه بود نام و یاد او نقل و نقل محفل بود دریافتم

اندوه جای تو را در سینه ما خراشیده است و سکوت فریادی بلند است در این چله زمستانی که بی تو به جای اینکه سفید باشد کاملا سیاه است.

برادر بزرگوارم،رفیق عزیزم،همراه روزهای غربت و تنهایی ام و همکار بی بدیلم یادت ترانه لطیفی است تا همیشه در قلبم و قلب هر آنکس که هنر و عزت و شرافت را می‌فهمد.

ناصرجان به امید روزی که دیدارها دوباره تازه خواهدشد صبر میکنیم و مشتاقانه انتظار میکشیم مقام عالیت در بهشت برین و در جوار امن ایزد منان متعالی باد.

در ادامه این مراسم حسن لطفی،حسن اورازانی،نادر میرزایی،علی کاظملو درخصوص سجایای مرحوم استاد ایزدفر صحبت کردند و سعید عاشقی نیز به شعرخوانی پرداخت.

گفتنی است این مراسم با حضور خانواده و مسعود ایزدفر فرزند برومند استاد ایزدفر برگزار شد و با پخش آیتم‌های تصویری از مرد صحنه مهربانی همراه بود.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی
برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حضور بخش نمایش در جشنواره ملی چندرسانه‌ای را جلوه‌ای از مردمی شدن این رویداد هنری معرفی کرد.

|

نظرات کاربران