در حال بارگذاری ...
کیوان حبیبی خبرداد:

ساخت پلاتو برای رفع نیاز هنرمندان عرصه نمایش

یک پلاتو با ظرفیت حدود ۶۵ نفر در حال ساخت است و طی یک ماه آینده به بهره برداری میرسد

به گزارش تئاتر قزوین به نقل از ایلنا؛ رئیس انجمن نمایشی قزوین گفت: مدیرکل ارشاد استان از خانواده هنرمندان است و نسبت به فضای موجود و نیاز هنرمندان آشنایی دارد.این دغدغه‌مندی اقدامات خوبی را رقم زده است.
کیوان حبیبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه زیرساخت‌ها در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان گفت: زیر ساخت‌ها در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری از اهمیت بالایی برخوردار است اما طی سال‌های گذشته و در دوره‌های مختلف زیرساخت‌ها در حد مطلوبی نبود.
رئیس انجمن نمایشی قزوین ادامه داد: مدیرکل کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به مسائل هنری آگاه بوده و اقدامات خوبی در زمینه نیازهای فرهنگی و هنری استان انجام شده که البته مشخص شدن نتایج آن‌ها به طور کامل به زمان نیاز داشته و زمان تاثیر اقدامات صورت گرفته را به خوبی نشان می‌دهد.
وی ابراز کرد: در حال حاضر یک پلاتو با ظرفیت حدود 65 نفر در حال ساخت است که از چهار ماه پیش آغاز شده و با سرعت درحال پیشرفت بوده و پیش بینی می‌شود طی یک ماه آینده به بهره برداری برسد.
این مسئول تاکید کرد: وجود فضای مناسب برای فعالان هنری بویژه برای هنرهای نمایشی از اهمیت بالایی برخوردار است که تاسیس پلاتو بخشی از این نیازها را برطرف می‌کند.
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های کشوری و منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف یکی از موارد پیشرفت استان به شمار می‌آید که جشنواره تئاتر عروسکی آیات ازجمله آنها است و لازم است افراد مختلف برای شرکت در جشنواره دعوت شوند.
حبیبی افزود: اقدامات انجام شده هدفمند و سنجیده بوده و نشانگر آگاهی و دغدغه‌مندی است، در این دوره با رئیسان انجمن تعامل خوبی صورت گرفته و تبادل بین انجمن‌ها که بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد هستند به خوبی درحال انجام است.
وی افزود: خانه تئاتر که توسط شهرداری درحال ساخت و اجرا است نیز گزینه مثبتی برای هنرمندان به شمار می‌آید که با تعامل با این مجموعه می‌توان از مزایای آن بهره برد، همچنین همکاری امور کتابخانه‌ها به دلیل دراختیار قراردادن سالن علامه رفیعی که در دوره‌های مختلف صورت گرفته قابل تقدیر است.
رئیس انجمن نمایشی قزوین گفت: این اتفاقات و اقدامات فرهنگی و هنری از جانب کسی انجام می‌شود که نسبت به فضا آشنا است؛ البته در دوره‌های گذشته نیز فعالیت وجود داشت اما  از کمبود فضا رنج می‌بردیم  و به نتیجه نمی‌رسیدیم.
وی تاکید کرد:یادمان نرفته  دوره‌هایی داشتیم که هنر در اولویت نبود، لازم است راهکاری پیدا کنیم تا هنرمندان را با واحدها و ارگان‌های مختلف آشتی دهیم، در این دوره نیز می‌توان گفت اداره فرهنگ و ارشاد طبق آنچه در قانون تعریف شده، اقدامات مناسبی انجام داده و از قانون فراتر نرفته است.
این مسئول عنوان کرد: اینجا خانه ما است،شاید احساس رضایت کامل وجود نداشته باشد، اما میزان اقدامات مناسب افزایش پیدا کرده، امکانات سخت افزاری برای تئاتر بسیار مهم است، ضمن اینکه جشنواره‌های مختلف کشوری و منطقه‌ای قزوین و هنر این استان را معرفی کرده و به نمایش می‌گذارد، از این رو هر اقدامی در این  رابطه قابل احترام است.
وی گفت: مدیرکل ارشاد استان بدون چشم داشت فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد؛ چرا که خود از خانواده هنرمندان بوده و نسبت به فضای موجود و نیاز هنرمندان آشنایی دارد و بدون شک درصورت نبود وضعیت کرونا و اقتصاد اتفاقات بهتری رخ می‌داد، البته نتیجه اقدامات کنونی نیز در آینده بیشتر تاثیر گذار خواهد  بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران