در حال بارگذاری ...
کیوان حبیبی:

همه باید در کنار هم با وحدت و همدلی به تئاتر کمک کنیم

کیوان حبیبی در گفت و گو با خبرنگار تئاتر قزوین گفت: همه باید در کنار هم با وحدت و همدلی به تئاتر کمک کنیم و به جای نقد و فرافکنی به فکر تولید و پژوهش باشیم

 با کیوان حبیبی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین به بهانه انتخابات اخیر انجمن هنرهای نمایشی گفت و گو انجام دادهایم که در ادامه می‌خوانید:

 

میخواهم قبل از هر چیز کمی از خودتان بگویید ؟

بگذارید اینطور شروع کنم، کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس دارم و تاکنون نزدیک به سه دهه از آغاز فعالیتم در تئاتر قزوین می گذرد و در این سالها در مقام بازیگر و کارگردان بیش از هفتاد اثر نمایشی را به صحنه بردم.

 

آیا با اعضاء جدید انجمن هنرهای نمایشی پس از انتخابات جلسه ای جهت هماهنگی برنامه ها و اهداف داشته اید؟

بله تا کنون دو جلسه برگزار کردیم و آسیب ها و فرصت های انجمن را بررسی کردیم، اولین و جدی ترین هدف ما تامین منابع مالی برای انجمن است، چون سالن نمایش علامه رفیعی و خود دفتر انجمن هزینه های نگهداری و کارهای روزمره خود و حقوق عزیزانی که در این مجموعه‌ها مشغول به کار هستند را ندارد ، بنابراین جذب هزینه و نوع درآمدزایی توسط انجمن از اهداف مهم ما می باشد.

 

 کمی از برنامه های آینده تان بگویید ؟

یکی از برنامه ریزی های مهم ما این است که در طول سال به طور مداوم در سالن علامه اجرای عموم داشته باشیم و همچنین کلاس های آموزشی را سروسامان دهیم .روی این قضیه توافق شده است که به دیگر حوزه های نمایش چون تئاتر خیابانی هم توجه شود و با هنرمندان رشته های مختلف تئاتر جلسات هماهنگی خواهیم داشت . همچنین در نظر داریم تا پایان سال 5 اجرا داشته باشیم .

 

در حال حاضر تعداد هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی چند نفر هستند؟

3 نفر ، بنده که در حضورتان هستم ، مرتضی نجفی که نایب رئیس است و مهدی احمدی.

 

پس ازانتخاباتی که برگزار شد جدی ترین نقد این بود که همه اهالی تئاتر استان در انتخابات شرکت نکردند، آیا این نقد را وارد می دانید؟

خیر وارد نمی دانم ولی بهتر است جواب این سوال را از اداره ارشاد و کارشناس نمایش آن اداره بپرسید.

 

بعضی از گروه ها گفته اند که با آنها جهت ثبت گروه و یا تمدید مجوز اطلاع رسانی نشده است ؟

اصلاً اینگونه نبود، هم اداره کل ارشاد و هم خود انجمن اطلاع رسانی کافی حتی در فضای مجازی داشته است. امروزه با وجود شبکه‌های مجازی همه به اخبار دسترسی دارند. در این شهر کوچک اهالی تئاتر در طول روز و هفته یکدیگر را می بینند و مطمئنا این اخبار چهره به چهره و دهان به دهان مطرح شده است. ضمن اینکه مطرح کردن این بحث ها هیچ کمکی به تئاتر قزوین نخواهد کرد، در این شرایط همه باید در کنار هم با وحدت و همدلی به تئاتر کمک کنیم و به جای نقد و فرافکنی به فکر تولید و پژوهش باشیم تا اینکه ان شاالله شاهد اجراهای خوب در سالن علامه باشیم.

 

بعضی ها معتقد هستند که فقط یک تعداد گروه خاص در شهر اجرای عمومی دارند و بقیه محروم هستند ؟ آیا این سوال از نظر شما درست است؟

 خیر اینگونه نیست، اگر چند گروه اجرای عموم دارند به دلیل فعال بودن و تولید اثر آنها می باشد. و  اگر افراد معترض کاری تولید کنند که از کیفیت استانداردی برخوردار باشد.انجمن نمایش قطعا از آن ها به هر طریقی حمایت خواهد کرد.

 

گویا جوایز جشنواره برای خیلی ها جای سوال داشت چون جایزه نفر اول را به دو نفر دادند و در بخش‌های دیگر هم همینطور،آیا در سال های قبل هم جشنواره ای با این سبک و سیاق در عنوان جوایز برگزار شده بود ؟ نظر شما چیست؟

نه من تاکنون ندیده بودم اما درباره ی جوایز جشنواره ها باید از داوران جشنواره ها سوال پرسید،چون نظر قطعی با داوران می باشد اما نظر شخصی من این بود که برای جایزه بازیگری مقام های اول تا سوم را در نظر می گرفتند و در نهایت جایزه سوم را به دو نفر اهداء می کردند،برای کارگردانی هم بنظرم مقام های اول و دوم در نظر گرفته می شد و مقام سوم و چهارم را در نظر نمی‌گرفتند ، برای نویسندگی هم اگر تنها یک جایگاه به عنوان مقام نخست وجود داشت ایده آل تر بود اما خوب این نظر شخصی من است و من هم که داور جشنواره نیستم.

 

به نظرتان تئاترهای اخیری که در سالن علامه اجرا شده است نسبت به سالهای گذشته در جذب مخاطب موفق بودند؟

بله موفق بودند و مخاطب تئاتر هم نسبت به سالهای گذشته افزایش پیدا کرده است. البته اگر نمایشنامه خوب و اجرای خوب و بدون نقصی باشد مخاطب از این تعداد هم بیشتر می شود . باید به مخاطب هم توجه داشته باشند.مطمئنم این کار باعث می شود که مخاطب بیشتری به سالن بیاید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران