در حال بارگذاری ...
کیوان حبیبی:

اگر زیر ساخت های لازم تامین شود، قزوین هنرمندان متخصص را در زمینه تئاتر دارد

به گزارش تئاتر قزوین ، کیوان حبیبی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین پیرامون تئاتر قزوین گفت: مشکلاتی که باعث عدم پیشرفت تئاتر قزوین می شود، چند دلیل دارد: 1- هنرمندان عرصه تئاتر باید به روز شوند و با مطالعه سطح آگاهی خود را بالا ببرند. 2- سخت افزار مناسبی وجود ندارد؛ استان قزوین یک سالن 100 نفری بیشتر ندارد، هر چند شهرداری اقدام به ساخت، یک مجموعه به اسم خانه تئاتر کرده است، که امیدواریم این مجموعه در اختیار حوزه تئاتر قرار گیرد. 3- منابع مالی؛ از آنجایی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها متولی و حامی تئاتر، به دلیل ضعف بودجه ای که دارد، نمی تواند از گروه های تئاتری حمایت کند و به همین دلیل، تولیدکنندگان آثار برای تولید کار مجبور می شوند به خود سانسوری روی آورند، به این معنی که سراغ کارهایی روند که نیاز به منابع مالی زیادی ندارد. با وجود همه مشکلات حرکت تئاتر قزوین حرکت مفیدی است، زیرا پارسال در سالن علامه رفیعی حدود 15 نمایش مورد استقبال قرار گرفت و تا پایان سال، تاریخ اجراها بسته شده و 4 اجرا در نوبت هستند، همچنین یک کار هم به بخش استان های فجر معرفی شده است، و جزو 14 تئاتر برگزیده انتخاب شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین افزود: در برخی از کارها دارای محتوای سطح پایین هستند و در آنها از الفاظ نامناسبی استفاده می شود، که در مرحله بازبینی نسبت به اصلاح این موارد اقدام می شود، زیرا تماشای این تئاترهای روی ذائقه تماشاگر تاثیر می گذارد. جامعه ما به خاطر فقر خنده به آثار کمیک نیاز دارد ولی نه خنداندن تماشاگر به هر وسیله ای، به هر حال سازندگان این نوع تئاترها به یک ساختاری دست یافته اند که مخاطب خود را دارند. به این دوستان توصیه می شود، که نسبت به بالا بردن محتوای تئاتر های خود مبادرت نمایند، و در این زمینه هر کمکی بخواهند، از سوی بزرگان و اساتید در اختیارشان قرار می گیرد.

حبیبی در پایان گفت: باید شهرداری و استانداری، به تئاتر کمک کنند، تئاتر نیاز به سوبسید دارد، نیاز به حمایت دارد، نیاز به سخت افزاری دارد که در اختیار فعالین تئاتر قرار گیرد. ما تنهاییم به هر کسی هم که پناه می بریم قول حمایت می دهند، ولی فراموش می کنند و هیچ کمکی نمی کنند. خزانه انجمن هنرهای نمایش استان صفر است، حداقل به سالی 300 میلیون نیاز است، تا ساز و کارهای لازم تامین شود. در شهرهای دیگر حمایت وجود دارد، در شهری مثل رشت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از گروه های خیابانی حمایت کرده و در تمام طول سال این گروه ها به طور مستمر در خیابان های شهر تئاتر اجرا می کنند. تئاتر علاوه بر منابع انسانی به منابع مالی نیز نیاز دارد، اگر زیر ساخت های لازم تامین شود، قزوین هنرمندان متخصص را در زمینه تئاتر دارد تا کارهایی را تولید کنند که سالن های تئاتر پر از آدم شود. با رونق گرفتن تئاتر در استان قزوین، تئاتر به درآمدزایی می رسد، و می شود سوبسید دولتی را کم کم و قطره چکانی کم نمود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران