در حال بارگذاری ...

دهمین نشست تخصصی تئاتر در الوند برگزار شد

دهمین نشست تخصصی تئاتر با موضوع «اقتصاد تئاتر» در شهر الوند برگزار شد

به گزارش تئاتر قزوین، دهمین نشست تخصصی تئاتر با حضور هنرجویان و هنرمندان رشته تئاتر در پلاتوی مجتمع کوثر الوند برگزار شد.

رسول رجبی مدرس این دوره، با اشاره به اینکه هنر نمایش یک  کالا  و خدمات فرهنگی با ارزش محسوب می شود آنرا حاصل زحمات یک گروه انسانی هنرمند دانست و گفت: هنر نمایش و تئاتر یک عمل و کارمحسوب می شود که مانند تمام مشاغل دیگر مستحق دریافت اجر مادی از طرف مخاطب بعنوان مشتری است. که متاسفانه موانع زیادی برای احقاق حق هنرمند وجود دارد که برخی از آنها مربوط به مدیریت داخلی و گروهی تئاتر می باشد و برخی دیگر مربوط به ساختارها و فرهنگی است.

وی گفت: هنر تئاتر به مثابه یک کسب و کار دارای ابعاد مختلف شامل تولید، توزیع و مصرف است که کارگردان و سرپرست گروه نمایش با در نظر گرفتن نیاز اصلی مخاطب، و تبدیل آن به خواسته  و همچنین ایجاد میل تقاضا در بین افراد جامعه، چرخه آنرا باید به حرکت در آورد.

این کارشناس تئاتر در ادامه گفت :اکثرا هنرمندان تئاتر بدون در نظر گرفتن نیاز اصلی جامعه و انتخاب نادرست متن های نمایشی و همچنین تلاش در جهت به ثمر رسیدن یک اثر نمایشی بعنوان یک کالا و خدمات فرهنگی هنری ، خروجی خوبی را در نهایت تحویل جامعه نمی دهند، که البته این یکی از عارضه ها و مشکلات این صنف می باشد.

وی در آخر تاکید کرد: برای اینکه بلیط تئاتر در سبد خرید خانوداه ها قرا بگیرد باید دولت همچنان به حمایت های خود از این کار فرهنگی ادامه بدهد و در مرحله توزیع و تبلیغ امکاناتی را در خدمت هنرمندان قرار دهد.




نظرات کاربران