در حال بارگذاری ...
رستمی :

نمایش «کوتی و موتی»در نوع خود کم نظیر است

به گزارش تئاتر قزوین، نمایش «کوتی و موتی» ویژه کودکان ونوجوانان در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم (ص) اقبالیه اجرا شد. این نمایش به نویسندگی بیژن مفید وکارگردانی پرستو قنبری با حمایت مجتمع فرهنگی وهنری پیامبر اعظم(ص)  توسط هنرمندان مرکز جامع نگهداری و توانبخشی بهار به صحنه رفت.

رستمی مدیر مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم )ص) شهر اقبالیه گفت:تمرین های این نمایش بصورت جدی از حدود 7 ماه پیش در مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم(ص) آغاز شد و با تلاش و جدیت این هنرمندان که اکثر آنها از مدد جویان  اعصاب  وروان  مرکز جامع نگهداری و توان بخشی  بهار قزوین هستند موفق شدند تا در پنجمین جشنواره سراسری طلوع  که با داوری اساتید ارجمند حکیم خراط، قطب الدین صادقی،بهزاد فراهانی و افسر اسدی در آذر ماه سال جاری در اردبیل برگزار شد ،در بخش کارگردانی و طراحی صحنه ودکور  کسب رتبه دوم و دیپلم افتخار گردیده وهمچنین سیمرغ بهترین بازیگر همراه به  خانم زهرا شریفی از این گروه اهداء شد.

رستمی افزود:امروز اتفاق بسیار زیبایی در مجتمع ما افتاد که در نوع خود کم نظیر است و آن اجرای نمایش توسط هنرمندان اعصاب و روان برای کم توانان حرکتی بود ومجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم(ص) اجرای این نمایش را همزمان با ایام دهه مبارک دهه فجر با این عزیزان تقدیم کرد.

از جمله موارد قابل توجه در این نمایش استفاده از« پاپیه ماشه »  به منظور ساخت ماسک ها توسط فرزانه طالبی بود.پاپیه ماشه یکی از صنایع دستی است که در آن با استفاده از خمیر کاغذ و چسب  ماسک ومجسمه ،قلمدان وغیره ساخته می شود.این صنعت  که منشاء آن اروپاست در زمان صفویه رواج یافت وقزوین و اصفهان از مراکز عمده تولید این هنر بودند.

نجمه چیت ساز ، سمیه حسنعلی پور،خدیجه کاظمی،هاجر پور حسن،معصومه حسن زاده،ساحل ابراهیمی،زهرا شریفی،بهاره کاکاوند،فضه گل گلی،پرستو قنبری،زهره فرخی،ساحل ابراهیمی در این نمایش بازی می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش کوتی و موتی عبارتند از نویسنده : بیژن مفید،کارگردان: پرستو قنبری ، طراح لباس و ماسک:فرزانه طالبی،   موسیقی: شیوا یعقوبی،   نور و صدا:پریسا قنبری،  سرپرست گروه:پریسا قنبری.

 




نظرات کاربران